miercuri, 20 februarie 2013

De ce încetăm să iubim?

   Purtam o discuție acum o săptămână cu o persoană pe care o apreciez și spre a-mi clarifica unele nelămuriri am întrebat : încetăm la un moment dat să iubim sau e doar o impresie? Mi s-a răspuns cu tristețe că da, încetăm a iubi...
   Cum se face că astăzi iubim până la cer și înapoi, iar mâine iubirea începe să se stingă? Cum se face că până și sentimentele frumoase pier și lasă în urmă doar amintirile? De ce din tot ce-a fost frumos cândva păstrăm doar cenușa într-o cutie frumos decorată? Am reluat astăzi ideea, în prezența aceleiași persoane... De ce ? am întrebat; „Pentru că ochii care nu se văd, se uită ... Știi cum se formează bătăturile? Așa e și cu iubirea ...” . Astfel mi-a venit răspunsul . Asemenea bătăturilor, care se formează prin durere și suferință, într-un anumit stadiu ele se întăresc și nu mai simți nimic.
   E trist ... dar încetăm a iubi. Poate din cauza faptului că acea persoană nu îți este destinată oricât ți-ai dori să fie, încetăm să o mai iubim, păstrând în suflet doar respect și admirație, prea puțin în comparație cu sentimentele anterioare, însă inima ia propriile decizii.

„Cum de-ai trecut, o, timp hoinar
Lăsând în amintire
Pasul făcut pe-acel hotar
Cu numele iubire?” (Ovidiu C.)


5 comentarii:

  1. Daca sentimentul inceteaza atunci poate nu a fost intru totul adevarat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Depinde. Ceea ce am descris eu aici, daca știi să citești printre rânduri, e ușor să îți dai seama că mă refer la cazurile cand cealaltă persoană are „grijă” să te facă să ajungi la punctul când nu mai ești dispus să lupți, pentru că ai obosit. Iar dacă iubirea nu e întreținută, începe să se stingă. Oricum, nimic nu este întâmplător. Odată ce lucrurile astea se întâmplă , clar ceva mai bun ne așteaptă și ceea ce aveam nu era pentru noi. Dar subiectul e mult prea complex . Deci da, nu neg ceea ce spui, dar depinde . O zi frumoasă îți doresc !

    RăspundețiȘtergere
  3. Iubirea nu moare niciodată (I Cor, XII, 8) depinde de celălalt dacă o întreţine sau o stinge...

    RăspundețiȘtergere
  4. 1 Corinteni 13, 8 Iubirea niciodată nu se trece! depinde de cel de alaturi...

    RăspundețiȘtergere
  5. Exact același lucru l-am spus și eu în comentariul de mai sus. Iubirea trebuie prețuită și nu călcată în picioare. Eu sunt genul care iartă totul, însă în timp se acumulează și la un moment dat realizez că deși iert nu mai pot iubi ca la început ( a se vedea finalul postării) , de aceea exemplul cu bătăturile l-am considerat perfect. Da, poate mai simți afecțiune, poate mai ții la acea persoană, dar cu totul altceva este să iubești .

    RăspundețiȘtergere

Aștept părerea ta!